Vanliga frågor och svar
Retur och reklamation
Hur gör jag en retur / reklamation?
Om din produkt är trasig, defekt, har slutat fungera eller om du upplever något annat fel på varan gör du din reklamation via vår vanliga retursida.
Gå in på www.iphonebutiken.se/retur/
och fyll i formuläret så guidar vi dig vidare genom processen.
Samma gäller om produkten fungerar delvis, fungerar ojämnt eller har gått sönder vid normal användning - allt detta hanteras i formuläret för reklamation.
Hur vet jag om ni har mottagit och behandlat min retur?
Så snart vi mottagit din produkt i retur så kommer vi att kontakta dig via epost.
Vad gör jag om jag saknar återbetalningen för min retur?
Om vi har mailat dig att vi har godkänt din retur så har även en återbetalning (eller makulering av faktura) skapats via Svea. Det tar cirka 2-5 arbetsdagar för dem att hantera återbetalningen. Saknar du en återbetalning efter den tiden så är det Svea som ska kontaktas då det är de som gör utbetalningen.
Leverans och frakt
Vad kostar frakten?
Vi tillämpar fast frakt på 49 kr förutom på ordrar över 1000 kr, då är frakten fri.
Hur lång leveranstid har ni?
Om du lägger en order på en eller flera produkter som finns i lager innan kl 14:00 så skickas din order samma dag. Läggs ordern efter kl 14:00 så skickas den nästa vardag.
Om det är en produkt i ordern som inte finns i lager eller ligger på fjärrlager så inväntar vi den innan hela ordern skickas till dig.
Jag har fått fakturan för köpet men inte produkten?
Så snart vi skickar din order så kommer Svea att aktivera fakturan och skicka den till dig via mail (syns även om du använder Sveas app). Då ordern skickas samtidigt så kommer paketet någon dag efter fakturan.
Betalning
Ingår moms i priserna?
Ja, moms ingår i priserna, så det tillkommer inga extra kostnader efteråt. Priset som visas i kassan är det totala beloppet du kommer att betala.
Vill du visa priserna exkl. moms så finns detta att välja högst upp (eller längst ner om du surfar på mobil).
Hur får jag ett kvitto på mitt köp?
Jag har inte fått min faktura, vad gör jag?
Fakturan skickas via mail så glöm inte att kolla bland skräpposten ifall den hamnat där. Saknar du din faktura kan du antingen logga in i Svea app och hitta den där, eller kan du kontakta Svea direkt så skickar de ut betalningsuppgifterna på nytt.
Order/beställning
Jag har lagt en order men inte fått en orderbekräftelse?
Troligen har orderbekräftelsen hamnat i din skräppost så titta gärna där. Om den inte finns där är du välkommen för att kontakta oss för att se om det blivit fel någonstans.
Varför har jag inte fått min rabatt?
Det finns två vanliga orsaker:
Villkoren för rabattkoden är inte uppfyllda.
Många koder kräver ett visst minsta ordervärde, specifika produkter eller att ordinarie pris gäller. Om något av detta saknas aktiveras inte rabatten.
Rabatten är med – men du har inte sett den.
I vissa kampanjer lägger vi först till frakten och drar sedan av en motsvarande rabatt på orderbekräftelsen. Helhetspriset blir detsamma, men många missar att rabatten ligger separerad längre ner i sammanställningen.
Kontrollera därför alltid orderbekräftelsen noggrant. Ser du fortfarande ingen rabatt hjälper vi dig gärna.
Hur handlar jag till mitt företag eller min organisation?
I kassan väljer du först Företag som kundtyp. Därefter väljer du betalsätt, exempelvis Svea Faktura (30 dagar).
Då kan ni ange referens, PO-nummer, kostnadsställe eller andra uppgifter som behövs.
Har ni PEPPOL-ID fungerar detta också direkt via Svea.
För större ordrar erbjuder vi dessutom:
. Mängdrabatter efter överenskommelse
. Direktkontakt vid återkommande leveranser
Om ni inte kan använda Svea eller har särskilda fakturakrav, kontakta oss via formuläret:
www.iphonebutiken.se/kontakt
När kommer jag få min order?
Om du lägger en order på en eller flera produkter som finns i lager innan kl 14:00 så skickas din order samma vardag. Läggs ordern efter kl 14:00 så skickas den nästa vardag.
Om det är en produkt i ordern som inte finns i lager eller ligger på fjärrlager så inväntar vi den innan hela ordern skickas till dig.
På ditt köpkvitto ser du förväntad leveranstid för produkterna i ordern.
Övrigt
Hur kan jag kontakta er?
Du når oss via SMS (0766862902), epost eller chatt (nere till höger).